Tuesday, 2 December 2014

Thiruvannamalai Periya Deepam ‘அண்ணாமலையார் தீபம்’

திருக்கார்த்திகை திருநாள் ஒருநாள் அல்ல, ஐந்து நாள் கொண்டாடப்படும் பண்டிகையாகும்.
பரணி தீபம்: முதல்நாள் பரணி தீபம் எனப்படும். பரணி காளிக்கு உரிய நாளாகும். ஆதிநாளில் காளிதேவியை வழிபடும் நோக்கத்தில் பரணி தீபத்தைக் கொண்டாடினார்கள்.
அண்ணாமலையார் தீபம்: கார்த்திகை மாதக் கிருத்திகை நட்சத்திரத்தில், மலையின் உச்சியில் விளக்கேற்றுவதுடன் இல்லங்கள்தோறும் ஏராளமான விளக்குகளை ஏற்றுகின்றனர். இது, சிவபெருமானைக் குறித்துக் கொண்டாடும் விழாவாகும். இதை, ‘அண்ணாமலையார் தீபம்’ என்று அழைக்கின்றனர்.
விஷ்ணு தீபம்: 3வது நாள் ரோகிணி நட்சத்திரத்தில் வைணவர்கள் தீபம் ஏற்றி வழிபடுகின்றனர். இதை விஷ்ணு தீபம் என அழைப்பர். இது, விஷ்ணு ஆலயங்களில் கொண்டாடப்படுகிறது.
நாட்டுக் கார்த்திகை: 4வது நாள் மிருகசீரிட நட்சத்திரத்தில் கொண்டாடப்படுவது நாட்டுக் கார்த்திகையாகும். பெண்ணையும் மருமகனையும் வீட்டுக்கு அழைத்து வந்து சிறப்புகள் செய்து விருந்து வைப்பர். இந்நாளில் குலதெய்வங்கள் வீட்டுக்கு வந்து அருள்புரிவதாக நம்பிக்கை.
தோட்டக் கார்த்திகை: 5ம் நாள் திருவாதிரை தினத்தில் அனுஷ்டிக்கப்படுவது, தோட்டக் கார்த்திகையாகும். வயல்கள், தோட்டங்கள், கிணற்றடிகளில் தீபங்களை ஏற்றி வழிபடுகின்றனர். இது, கிராமங்களில் உள்ள பலவகை தெய்வங்களுக்கான வழிபாடா

Friday, 28 November 2014

ஏகாதசியின் பெயர்களும் பலன்களும்!

ஏகாதசியின் பெயர்களும் பலன்களும்!

வைணவ வழிபாட்டில் ஏகாதசி அன்று மாகவிஷ்ணுவை வழிபடுவதற்கு சிறப்பு பலன்கள் உண்டு என்று சமய நூல்கள் கூறுகின்றன. வருடத்தில் 12 மாதங்களிலும் 24 ஏகாதசிகள் வருகின்றன. இந்த 24 ஏகாதசிகளுக்கும் தனித்தனிப் பெயர்களும், அதற்கான பலன்களும் குறிப்பிடப்பட்டுள்ளன. அது குறித்த விவரங்கள்...

மார்கழி
மார்கழி மாத சுக்லபட்ச ஏகாதசிக்கு வைகுண்ட ஏகாதசி என்று பெயர். இதற்கு மோட்சதா என்று வேறு ஒரு பெயரும் உண்டு. இறைவன் அனுக்கிரகம் செய்து காட்டும் அத்யயனோத்ஸவம் இந்த நாளில் 
கொண்டாடப்படும்.

தை
தை மாதக் கிருஷ்ணபட்ச ஏகாதசிக்கு சபலா என்று பெயர். இது பல மடங்கு பலன் தரவல்லது.
தை மாத சுக்லபட்ச ஏகாதசிக்கு புத்ரதா என்று பெயர். இந்நாளில் விரதம் இருப்பவர்களுக்கு பித்ருசாபம் விலகும். நல்ல குழந்தைகள் பிறக்கும்.

அன்றைய தினம் எள் கலந்த நீரில் நீராடித் தலையில் கொஞ்சம் எள்ளைப் போட்டுக் கொண்டு எள்ளால் ஹோமம் செய்து எள்ளையே ஆகாரமாகக் கொண்டு, எள்ளைத் தானம் செய்வது போன்ற காரியங்களை எள்ளினால் செய்வார்கள்.

மாசி

மாசி மாத சுக்லபட்ச ஏகாதசிக்கு ஐயா என்று பெயர். இது எல்லாவிதமான பாவங்களையும் நீக்க வல்லது.

பங்குனி

பங்குனி மாதக் கிருஷ்ணபட்ச ஏகாதசிக்கு விஜயா என்று பெயர். ஸ்ரீராமபிரான் கடலைக் கடக்க இந்த விரதம் அனுஷ்டித்ததாகப் பத்மபுராணம் கூறுகிறது.

பங்குனி மாத சுக்லபட்ச ஏகாதசிக்கு குமலீக என்று பெயர்.

சித்திரை

சித்திரை மாத சுக்லபட்ச ஏகாதசிக்கு காமதா என்று பெயர்.இது வேண்டுவோருக்கு வேண்டியதைக் கொடுக்க வல்லது.

வைகாசி

வைகாசி மாதக் கிருஷ்ணபட்ச ஏகாதசிக்கு வருதீனீ என்று பெயர்.

வைகாசி மாத சுக்லபட்ச ஏகாதசிக்கு மோகினி என்று பெயர். இந்த வைகாசி தினத்தில் புண்ணிய நதிகளில் நீராடினால் புண்ணியமும், பத்ரீதர்சன பலனும் கிடைக்கும்.

ஆனி

ஆனி மாத சுக்லபட்ச ஏகாதசிக்கு நிர்ஜலா என்று பெயர்.இதை அனுஷ்டிப்பவர்கள் யமலோகம் காணமாட்டார்கள்.

ஆடி

ஆடி மாதக் கிருஷ்ணபட்ச ஏகாதசிக்கு யோகினி என்று பெயர். இது இலட்ச பிராம்மண போஜன பலனைத் தரவல்லது.

ஆடி மாத சுக்லபட்ச ஏகாதசிக்கு தேவஜைனீ என்று பெயர். இன்றுதான் மகாவிஷ்ணு ஆதிசேஷன் மீது அரிதுயில் கொள்வதால் இதை “சயனம்” என்றும் சொல்வார்கள்.

ஆவணி

ஆவணி மாத சுக்லபட்ச ஏகாதசிக்கு புத்ரா என்று பெயர்.

புரட்டாசி

புரட்டாசி மாதக் கிருஷ்ணபட்ச ஏகாதசிக்கு அஜா என்று பெயர்.

புரட்டாசி மாத சுக்லபட்ச ஏகாதசிக்கு பரிவர்தீனி என்று பெயர்.இதை வாமன ஜயந்தி ஏகாதசி என்றும் சொல்வர். இது சிரவண நட்சத்திரம் கூடியவர்களுக்கு ஏற்றமுடையது.

ஐப்பசி

ஐப்பசி மாதக் கிருஷ்ணபட்ச ஏகாதசிக்கு இந்திரா என்று பெயர்.

ஐப்பசி மாத சுக்லபட்ச ஏகாதசிக்கு பராங்குசா என்று பெயர்.

கார்த்திகை

கார்த்திகை மாதக் கிருஷ்ணபட்ச ஏகாதசிக்கு பிரபோதீனி என்று பெயர். இதை உத்தான ஏகாதசி என்றும் சொல்வர். இதைக் கைசிக ஏகாதசி என்றும், துளசி கல்யாண வைபவத்தால் பிருந்தாவன ஏகாதசி என்றும் கூறுவர்.

பலன்கள்

ஏகாதசியன்று பட்டினி இருந்து வைகுண்டவாசனைத் தரிசித்து, விரதமிருப்பவர்களுக்கு இறப்பிற்குப் பின் வைகுண்டம் கிடைக்கும் என்பது வைணவ நம்பிக்கை.மாதமிரண்டு ஏகாதசி வீதம் 24 ஏகாதசிகள் உண்டு. 24 ஏகாதசிகளும் விரதமிருக்க முடியாதவர்கள் பரந்தாமனின் உதயகாலத்தில் வைகுண்ட வாசல் திறக்கும் மார்கழியில் வரும் வைகுண்ட ஏகாதசி அன்று மட்டுமாவது பட்டினி கிடந்து இரவு கண்விழித்து நாராயணனை பூஜிக்க வேண்டும். அப்படிச் செய்தால் 24 ஏகாதசிகளுக்கான பலன்களும் கிட்டும்.



  • Gopalakrishnan Kanniah

Namaskara Sloka or Stotra of Lord Ayyappa Swamy

Namaskara Sloka or Stotra of Lord Ayyappa Swamy

Lokaveeram maha poojyam.
Sarva rakshakaram vibhum.
Parvathi hridayanandam.
Sastharam pranamaamyaham.

Om Swamiye Sharanam ayyappa

Vipra poojyam viswa vandyam.
Vishnu shambho priyam sutham.
Skhipra prasada niratham.
Sastharam pranamaamyaham.

Om Swamiye Sharanam ayyappa

Mattha mathamga gamanam.
Karunyamritha pooritham.
Sarva vighna haram devam.
Sastharam pranamaamyaham.

Om Swamiye Sharanam ayyappa

Asmath kuleswaram devam.
Asmath satru vinasanam.
Asmadishta pranamaamyaham.

Om Swamiye Sharanam ayyappa

Paandyesa vamsa thilakam.
Kerale keli vigraham.
Aartha thrana param devam.
Sastharam pranamaamyaham.

Om Swamiye Sharanam ayyappa

Bhootha natha sadananda.
Sarva bootha dayapara.
Raksha: Raksha: Maha bahoo.
Sastre thubhyam namo nama:

Om Swamiye Sharanam ayyappa

AYYAPPAN DHARMAM



This Article is the famous, As lord ayyappa swamy himself advised to the Devotees As he is a Dharma sastha.. lord rules the kaliyuga Dharmam...

Sri Ayyappan Dharmam concentrate the famous 18 Ayyappa Dharmam said by himselfs...

1.To Gain the path of god, one should purify himself. for this people should have faith in truth and sacrifices.

2.One should know that within himself is own athma is a part of paramathma following and believing this truth is the aim of human-being is to get merge into parabrahmam.

3.Like human beings no other creatures are not in this world so everyone should work for the food for his own athma.

4.By lords blessing all this universe is abode with lord so everything is lord Ayyappa so there is no differentiation.

5.In the world of Ayyappan there is no religious thoughts are allowed, there is no high and low in society and richness and lord Ayyappa doesn't have any caste differentiation.

6.In the society all religious and caste people must have peace and every one should live like brothers without fear in the society.

7.Religion or caste or what ever it is.. All religion and caste base route is one. so all religion and caste must have acceptance and should be accepted by all

8.People will be in different religion and castes and languages to. they all are the sons of god.so there shouldn't be there any clashes between them, because the sons clashing each other in front of father is a most-wicked. so all should work for the peace.

9.One must work for the welfare of the country and the society peoples development n it should be the aim one should sacrifice anything in the sake countries pride.

10.We should not torch-er any living beings of the world because if we torch-er any living beings it is torched as Ayyapan himself.

11.If we see adharma any where without any hesitation we should face n destroy it.

12.Which ever is sin we shouldn't practice that.

13.We should work for the win of truth n loose of false.

14.Natures rules is any living being can live on the earth.

15.By the thoughts of good thinking n by working purity of himself and proceeding one mandalam 41days of vrath those people can only have rights to visit pampa and sabarimala its a strict.

16.During one mandalam 41days of vrath.by thoughts,vocally,verbally,celibacy,truth,peace,equality and oneness should follow. pure foods should be considered.

17.Who ever who follow with atmost faith and trust and purity 41days of vrath there sins will be purified and they attain moksha.

18.Through out there life like vratham ahimsa,Truth,peace,love should be followed and by teaching others to and one following these Ayyappan guidance is Ayyappan Dharmam
#SWAMIYEE  SARANAM  AYYAPPA 
#SWAMIYEE  SARANAM  AYYAPPA
#SWAMIYEE SARANAM  AYYAPPA

Monday, 6 October 2014

GURU MUNI AGATHIYAR





GuruMuni Agathiyar (also transliterated as Agathiar, Agasthiar, Agastyar, Agasti, Agastiar) is a legendary Vedic Rishi (sage). It is believed that sage Agathiyar was instrumental in spreading the Vedic religion in southern India. Agastya is also recognized as one of Seven Great Sages (Saptarishis). Sage Agathiyar has also contributed immensely to the four Vedas. These mantras were revealed to Sage Agathiyar by the Brahman (Supreme Being) itself.


Agathiyar is also the leader of all Siddhas. He is also called Kurumuni, meaning short (kuru) saint (muni). His contributions are manily n the fields of Medicine (Siddha) and Astrology - especially Nadi Jodhidam (Jos(i)yam or Jothisyam). He is said to have lived for over 5000 years, and that one of his medicinal preparations, Boopathi Kuligai, is so powerful that it can even bring the dead back to life. Two of his students and disciples were Therayar and Tholkappiar. He is also considered to be the guru of many other Siddhars.


The Lalitha sahasranama, which describes the 1000 names of the mother Goddess (Known commonly as Gowri, Parvati or Durga), was first revealed to the world when Hayagriva, an Avatar of Vishnu, taught the same to Agathiyar. Agathiyar is said to have composed the Aditya Hridayam, a hymn on Sun God (Surya), and taught the same to Rama just before the war between Rama and Ravana.


Humbling the Vindhya mountains.
Legend says that the Vindhya mountains that separate north and south India from each other once showed a tendency to grow so high as to obstruct the usual trajectory of the sun. This was accompanied by increasing vanity on the part of that mountain range, which demanded that Surya, the sun-God, should circum-ambulate the Vindhyas in the same way as he does Mount Meru (identified by some as being the north pole). The need arose to subdue, by guile, the Vindhyas, and Agathiyar was chosen to do that. Agathiyar journeyed from north to south, and on the way encountered the now impassable Vindhya mountains. He asked the mountain range to facilitate his passage across to the south. In reverence for so eminent a sage as Agathiyar, the Vindhya mountains bent low enough to enable the sage and his family to cross over and enter south India. The Vindhya range also promised not to increase in height until Agathiyar and his family returned to the north. Agathiyar settled permanently in the south, and the Vindhya range, true to its word, never grew further. Thus, Agastya accomplished by guile something that would have been impossible to accomplish by force.

Agathiyar and Lopamudra
As with all other Hindus, it was necessary for Agastya to marry and sire a son, in order to fulfill his duties to the Manus. Once he resolved upon doing this, Agathiyar pursued an unusual course of action: by his yogic powers, he created a female infant who possessed all the special qualities of character and personality that would be appropriate in the wife of a renunciate. At this time, the noble and virtuous king of Vidarbha (an area in south-central India, just south of the Vindhya mountains), was childless and was undergoing penances and prayers for the gift of a child. Agastya arranged for the child he had created to be born the daughter of that noble king of Vidarbha. The child was named "Lopamudra" by her parents. Upon her coming of age, Agastya approached the king and sought the hand of his daughter. The king was initially chagrined to hear such a suggestion from a renunciate, but found that his daughter, who had early exhibited extraordinary standards of mind and character, was insistent that he should accept the proposal. She was utterly intent upon exchanging the palace of her father the king for the forest-hermitage of Agathiyar. Lopamudra and Agathiyar were duly married and lived a life of extraordinary felicity. Legends say that you could find them in the deep forests of Podhigai Hills even today.


Other Legends about Agathiyar
One story about Agathiyar goes that once the demons had taken refuge in the ocean and it was difficult for the gods to vanquish them, so they went to Sage Agathiyar for help. Then, after hearing the gods, the sage drank the entire ocean water and held it within him until the demons were destroyed.


Agathiyar is said to have "dedicated" all the forest animals to the deity Rudra (later called as Shiva), hence making them fit for eating if killed while hunting. Another story has it that two demon brothers, Ilvala and Vatapi, decided to kill Agathiyar. One of them was good at changing form and the other knew the Sanjivani mantra which, when invoked can bring back a dead person to life. They hatched a plan that the one who could change form would turn into a goat and be killed and fed to Agathiyar. After Agathiyar had eaten the goat, the other would invoke the Sanjivani mantra to bring back his brother to life, who in turn would rend Agathiyar's stomach and come out thereby killing him. By the plan, one changed into a goat and the other disguised himself as a Brahmachari who invited Agathiyar for a meal. Agastya knew beforehand about the plan due to his immense Vedic powers, but he resolved to teach both a lesson. After the meal, Agastya simply rubbed his stomach saying "Jeernam Jeernam Vathaapi Jeernam", literally meaning "digested, digested vathaapi is digested" to digest the meal, while the other demon tried to bring his brother to life in vain. Agathiyar plainly informed the demon that his brother has been digested. Agathiyar, realising that his liking for meat had nearly gotten him killed (had it not been for his vedic powers), forbade the consumption of meat for all people.



At a Saivite temple named Kutralam, formerly a Vishnu temple, in Tamil Nadu, Agathiyar, in one legend, was refused entry. He then appeared as a Vaishnavite devotee and is said to have miraculously converted the image to a Shiva linga. A symbolic meaning of this conversion, in one interpretation, is to show that Vishnu and Shiva are different aspects of the one and same God.

Agathiyar was a great devotee of Lord Shiva. After Agathiyar reached the south, in answer to his prayer for revelation on the classical language of South India, Lord Shiva himself taught the classical Tamil language to Agathiyar. Agathiyar is said to have attended Tamil Sangam (convention) and staged his work the Agattiyam or Agastyam, reputedly one of the earliest treatise on Tamil grammar. In the 2500-year old Tamil Sangam, Agastyakoodam contains the history of being home to Siddha medicine and it is said to be the home of Agastya.